Doe jij een MBO opleiding? Dan is de kans groot dat jij een school account gekregen hebt. Hiermee kan jij makkelijk en snel op meerdere educatie platformen inloggen.
Inloggen via Entree Of login met je bestaande accountBij de marketing mix heb je kennis genomen met een aantal P’s. Een van die P’s is de P van prijs. De prijs is uiteraard een heel belangrijk instrument van je aanbod. Een prijswijziging kan soms nadelig uitpakken voor je omzet. Vanuit dat oogpunt bezien is het dan ook de vraag of een prijswijziging zinvol is. De prijselasticiteit is een middel die je daarbij kan helpen.
In het kort
De prijselasticiteit van de vraag geeft aan wat er met de vraag van een product gebeurt, indien de prijs wijzigt. In deze module komt de prijselasticiteit van de vraag aan bod.
Aan het eind van deze module kun je:
In les 1
Ga je kijken welke invloed een prijswijziging heeft bij een gegeven elasticiteit voor je omzet.
In les 2
Ga je de prijselasticiteit berekenen.
In les 3
Komt het begrip elastische en in-elastische vraag aan bod en kun je op basis van de prijselasticiteit aangeven of een prijswijziging gunstig of ongunstig is voor je omzet.