Selecteer een pagina

Opdracht 1

Resultaat

  • Een volledig, uitvoerbaar en realistisch accountplan (werkproces 1 en werkproces 2)
  • Een volledig, uitvoerbaar en realistisch actieplan dat is afgestemd op het verkoopplan (werkproces 2)
  • Een logisch opgebouwde presentatie van de resultaten en de werkwijze (werkproces 2)

Wat moet je doen?

  1. In overleg met je leidinggevende en je examinator kies je voor een opdracht en een account.
  2. Je maakt een accountprofiel van de gekozen account (stap 1).
  3. Je voert een accountanalyse uit (stap 2).
  4. Je bespreekt je uitwerking van het accountprofiel en de accountanalyse met je leidinggevende. Je verwerkt zijn feedback.
  5. Je formuleert accountdoelstellingen (SMART) (stap 3).
  6. Je formuleert een accountstrategie (stap 4).
  7. Je werkt op basis van de doelstellingen en de strategie een budget uit (stap 5).
  8. Je werk een actieplan uit (stap 6).
  9. Je onderbouwt steeds waarom je een keuze maakt, een conclusie trekt en wat de waarde is van de account voor de organisatie.
  10. Je verwerkt alle informatie tot een accountplan. Je let hierbij op de vormgeving.
  11. Je levert een kopie van het accountplan in bij de examinator.