Selecteer een pagina

Opdracht 2

Voorkennis

→ Marketing basics
→ Online marketing
→ Online methoden en technieken
→ Gemaakt: Opdracht 1

De Communicatiemix

Stap 1
Je gaat de communicatiemix onderzoeken. De communicatiemix is een onderdeel van de marketingmix. Beschrijf in je verslag:

  • De doelgroepen waarop het bedrijf zich richt;
  • Per doelgroep: Welke OFFLINE communicatiemethoden en -technieken worden ingezet;
  • Per doelgroep: Welke ONLINE communicatiemethoden en -technieken worden ingezet;
  • Welke doelstellingen het bedrijf probeert te behalen door deze communicatiemethoden en -technieken;
  • Waarom het bedrijf voor de methoden en technieken gekozen heeft.

Stap 2
Hoe heeft het bedrijf de website gebouwd? Beschrijf hierbij:

  • Functie van de website in de communicatiemix
  • Op welke doelgroep richt de website zich?
  • Welke indruk krijg je als je website bezoekt (als klant)
  • Past dit bij het doel van de website?
  • Wat kunnen bezoekers doen op de website? (informatie vinden, aankopen doen, anders?)

Beschrijf daarna hoe de website is opgebouwd, gebruik hierbij:

  • Wat is de navigatiestructuur?
  • Kan je eenvoudig vinden wat je zoekt? (bijvoorbeeld in de webshop als klant)
  • Gebruikt het bedrijf SEO of SEA? Laat zien hoe je hierachter bent gekomen (heb je bijvoorbeeld een advertentie gekregen bij google of via andere kanalen?)
  • Is er een mobiele variant en hoe werkt deze?

Stap 3
Beschrijf je bevindingen in een verslag.

You Rock! 🤘🎸 Laatste check en dan inleveren. Denk hierbij aan: 
✅ Is je automatische inhoudsopgave bijgewerkt?
✅ Schrijf overal minimaal één alinea van 3 tot 5 zinnen. Een zin heeft minimaal 8 en maximaal 15 woorden.
✅ Lever het definitieve verslag (opgeslagen als PDF) in bij je docent.

Deze opdracht is geschreven in kader van het ESS examen K0519 Pilot 1.2